Spørsmål og svar

Feil på PC kjøpt hos Elkjøp

Jente, 20

Hei, Jeg har hatt PCen inn til reparasjon 2 ganger hos Power hvor de har fikset en feil med styreplata kostnadsfritt. Jeg har også hatt blå skjerm som ble fikset samme dag hos dem. Jeg innleverte PCen tredje gangen for en feil med skjermen hvor teksten dirret og ble uleselig, men denne feilen fant de ikke og jeg måtte betale for innsendelsen. Nå har PCen begynt å fuske igjen av og til med styreplaten (pcmusa). Dette har skjedd i løpet av de siste fire månedene og PC-en min er 1,5 år. Måtte jeg betale for innsending av reparasjonen sett i lys av historikken min? Skal jeg gi beskjed på nytt om at det er feil? Jeg frykter at de ikke finner feilen på nytt og jeg evt. må betale en stor sum igjen.

Svar

Hei.

Du bør filme feilen og legge ved filmen i en skriftlig klage til Elkjøp. Basert på dette bevis kan du også kreve undersøkelsesgebyret refundert. Legg til en frist på eventuell 7 dager og nevn at dersom du ikke mottar beløpet du la ut sist innen fristen vil du ta saken videre.

Dersom samme feil er blitt utbedret to ganger og samme feil oppstår en tredje gang har du rett til å heve kjøpet.

Du kan ta saken inn til Forbrukertilsynet dersom du ikke får gehør for klagen din: Jeg trenger hjelp til å løse saken min - Forbrukertilsynet

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 6.2.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål