Spørsmål og svar

Hvordan klager jeg på en vippesalong som ikke gjorde jobben fagmessig?

Jente, 20

Hei. Tok vippeextension hos en privatperson. Det var hjemme hos henne. Fant hun på instagram, det stod hun var diplomert. Hun tok bare kontant, og dersom jeg skulle vippse ble det 100kr dyrere. Hun limte vippene på huden min, og det var utrolig vondt. Måtte fjerne vippene dagen etter på en annen salong. Det tok 3 timer. Vanligvis tar det 30-40min. Hun sa det var utrolig uforsvarlig gjort. Hvordan går jeg frem for å klage? I og med at det var privat, jeg betalte cash, og hun skrev også ‘’ingen garanti’’…

Svar

Hei Jente 20 år.

Først og fremst bør du ta skjermbilder av dialogen dere har hatt så du kan bevise at dere hadde avtalt time for behandlingen.

Du bør sende henne en skriftlig klage og oppsummere hele hendelsesforløpet og be om å få refusjon. Du kan legge ved den nye faktura du måtte betale så du har bevis på at du måtte gjøre dette på nytt og har fått et økonomisk tap som følge av at hun ikke la på vippene fagmessig. Du kan enten sende en klage på e-post, sms eller sosiale medier. Ta vare på klagen ved å ta skjermbilde. Gi henne en frist på eksempelvis 5 dager til å refundere deg pengene og du kan legge til at dersom hun ikke refunderer deg pengene innenfor den gitte fristen vil du ta saken videre.

Det har ikke noe å si at hun har skrevet "ingen garanti" alle tjenester som er solgt i Norge har du reklamasjonsrett på også hvis tjenesten er solgt av en privatperson og uavhengig om tjenesteyteren gir garanti eller ikke.

Dersom du ikke hører fra henne og/eller ikke får pengene du betalte refundert kan du ta saken til Forbrukertilsynet. Du finner all nødvendig informasjon her: Trenger du hjelp eller ønsker du å sende inn en klage? - Forbrukertilsynet

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 28.11.2022

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål