Spørsmål og svar

Kjøpt klær på Tise som ikke samsvarer med beskrivelsen

Jente, 15

Hei, jeg kjøpte noe på Tise og betalte igjennom vipps. Det var et halloween kostyme. Når den kom frem var det et annent kostyme enn det jeg hadde bestilt. Det var også flekkete og ødelagt. Nå svarer ikke selgeren. Hva gjør jeg?

Svar

Hei.

Du har rett til å motta kostymet i den tilstanden som er lovet i beskrivelsen, inkludert eventuelle bilder. Er kostymet ikke lik beskrivelsen er det en mangel og i dette tilfelle vil du ha rett til å heve kjøpet.

Det er viktig å lagre annonsen som bevis for din påstand. Gi også beskjed til Tises kundeservice for å loggføre saken og eventuelt utestenge selgeren hvis det er nødvendig.

Send selgeren en siste melding, informer om at hvis du ikke mottar en refusjon innen syv dager, vil du ta saken videre. Siden du ikke er myndig, kan en av dine foresatte ta videre skritt i saken til Forbrukertilsynet for gratis mekling på dine vegne. Du finner mer informasjon om klageprosedyren her: Send inn klage - Forbrukertilsynet

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 21.11.2023

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål