Hvorfor er det så lett for andre og ikke meg?
Gutt, 14
Hvorfor er alt så lett for andre og ikke meg Lett å ta selvmord Lett å drepe fiendene sine Lett å bli talentfull Let å få jobb osv jeg har aldri interresante historier å fortelle som er sanne så jeg juger for å føle bedre med megselv Alle oppfører seg som de hater meg
Hei,
Jeg forstår at det kan se lett ut at andre bare handler og gjør ting ut fra at de ikke har det så bra.
Jeg tenker jo at det heldigvis også finne hjelp å få slik at man slipper å skade seg selv eller andre
Ut fra det du skriver så lurer jeg på hvordan du har det? Er det noe som ikke kjennes så bra ut og som du ikke vet hva du skal gjøre med? Vi har ofte veldig lett for å tenke at andre har det bedre enn oss og at de får til ting mer enn oss - men det er ikke alltid tilfelle. Jeg er sikker på at du har mange gode kvaliteter og at du har flere rundt seg som bryr seg om deg.
Jeg tenker jo at de som tar livet sitt eller andres - de har det ikke bra og de vet kanskje ikke hvordan de skal be om hjelp
Jeg vil oppfordre deg til å snakke med helsesykepleier dersom du trenger noen å sortere i tanker og følelser med.
Jeg legger også ved noen artikler til deg som kan hjelpe deg
God klem til deg.
Hilsen psykiatrisk sykepleier
Besvart: 23.6.2026
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
