Spørsmål og svar

Er det farlig å bruke varmeflaske på ryggen?

Jente, 13

Hei jeg lurer på om det er farlig å ligge med varmeflaske på ryggen.

Hei,

Nei, det er ikke farlig. Men pass på så vannet i varmeflasken ikke er for varmt så du kan brenne deg.

Mange bruker varmeflaske til å lindre smerter eller ubehag i forbindelse med for eksempel menstruasjon. Da kan det være linderende å legge en varmeflaske på magen eller ryggen, litt avhengig av hvor man har vondt. Noen bruker også varmeflaske ved ømme muskler.

Håper svaret var til hjelp!

Vennlig hilsen helsesykepleier

Besvart: 6.3.2022

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål