Spørsmål og svar

Jeg har betalt klær med Apple Pay, men har fått en faktura allikevel.

Gutt, 16

Hei jeg har kjøpt en jakke på en nettbutikk og der betalte jeg med Apple pay og når jeg hadde betalt der så sto det at betalingen var godkjent, men nå en uke senere etter at di har sendt jekken med posten så får jeg faktura av jakken på Mail. Men jeg har jo betalt

Svar

Hei.

Når du har handlet på nett har du krav på en kvittering. Dersom det er en faktura og ikke er en kvittering, anbefaler jeg at du sender en skriftlig klage til selger. Vi anbefaler at du legger ved skjermdump eller annen bevis som dokumenterer at du allerede har betalt via Apple Pay.

Du kan legge til i klagen at du forventer å få en skriftlig bekreftelse på at de sletter fakturaen.

Dersom selger opprettholder fakturaen etter at du har sendt en skriftlig klage kan du klage saken inn til Forbrukertilsynet. Du kan lese mer om klageprosedyren her: Send inn klage - Forbrukertilsynet

Siden du er under 18 år, kan dine foresatte ta saken videre på dine vegne.

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 24.7.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål