Spørsmål og svar

Jeg er blitt trukket to ganger for samme beløp på Narvesen - Hva gjør jeg?

Gutt, 17

Jeg kjøpte noe på en Narvesen og de har trekt beløpet 2 ganger, jeg har ikke kviteringen, hva skal jeg gjøre

Svar

Hei.

Dersom du ikke har kvitteringen kan du gå inn på din nettbank og ta et skjermbilde av bevegelsene på kontoen din slik du har bevis for at det samme beløp er trukket to ganger.

Du kan kontakte banken din dersom du trenger hjelp med dette.

Når du har fått dokumentert dobbeltbetalingen kan du sende en skriftlig klage til Narvesen og be de refundere beløpet innen 7-14 dager. Du kan i tillegg skrive at dersom du ikke mottar betalingen innen fristen vil du ta saken videre.

Mottar du ikke beløpet eller får du negativ svar fra Narvesen kan du klage til Forbrukertilsynet. Der er mulig at en foresatt må registrere klagen på dine vegne hos Forbrukertilsynet siden du er under 18 år. Du kan lese mer om klageproesdyren hos Forbrukertilsynet her: Finn ut om du har grunn til å klage - Forbrukertilsynet

Håper dette var til hjelp.

Besvart: 20.4.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål