Forsvunnet pakke til tross for fraktselskapet sier den er levert.
Gutt, 18
Jeg bestilte en pakke, står at den er utlevert i postkassen, men det er ingen pakke der og den står heller ikke utenfor noen av dørene, vet ikke hva jeg skal gjøre.
Svar
Hei Gutt 18 år.
Sjekk med naboene
Spør naboene dine om de kan ha mottatt pakken ved en feil eller om de har sett den.
Kontakt transportøren
Ta kontakt med transportøren (f.eks. Posten, Bring, eller annen leverandør) og oppgi sporingsnummeret ditt. De kan ha mer informasjon om leveringsstedet og kan sjekke med budet som har levert pakken.
Kontakt selger/butikk
Meld fra til butikken eller selgeren du kjøpte varen fra. Forklar situasjonen og at pakken ikke har kommet frem, selv om den er markert som levert. Selgeren kan bistå med å starte en etterforskning hos transportøren.
Registrer en formell reklamasjon
Hvis pakken ikke blir funnet etter kontakt med transportør og selger, kan du be om en ny forsendelse eller refusjon fra selgeren, da det er deres ansvar at varen kommer frem til deg. det er den som har bestilt leveransen hos fraktselskapet som må reklamere til fraktselskapet. 
Håper dette hjelper deg videre, og at pakken snart dukker opp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 4.9.2024
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål