Spørsmål og svar

Ble lurt på Tise - hva gjør jeg?

Jente, 14

Hei! jeg kjøpte en genser på tise, der sto det kun at den var slitt i stoffet og ingen bruksmerker! men nå når jeg mottok varen så hadde den er stort hull på armen! og jeg sa ifra til hun som solgte men hun sa bare at den ikke var der når hun hadde den. Jeg så hullet rett etter jeg åpnet pakken. Hva skal jeg da? har jeg rett til å få pengene tilbake? Vi gjorde gjennom vipps så ikke igjennom tise.

Svar

Hei Jente 14 år.

Hvis selger ikke har vært ærlig med beskrivelsen og genseren er i dårligere tilstand enn selger beskrev, har du rett til å få pengene refundert.

Du bør ta bilder av hullet og sende en klage og legge ved bildedokumentasjonen. Du bør i tillegg klage til Tise.

Vi blir ikke enige
Hvis selger ikke refunderer deg kjøpesummen, kan du be en av dine foresatte klage selger inn til Forbrukertilsynet på dine vegne. Du kan lese mer om klageprosedyren her: Forbrukertilsynet - Et enklere og tryggere samfunn for forbrukerne

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 23.1.2025

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål