Spørsmål og svar

kjøpot Airpods av en privatperson som ikke fungerer

Jente, 17

Hei, jeg har kjøpt et par AirPods privat som ikke funker, kjøper var heller ikke klar over denne feilen. Har jeg rett til å få pengene tilbake?

Svar

Hei Jente 17 år.

Dersom selgeren i annonsen hevder at varen fungerer og ikke nevner noen feil, skal den selvsagt være i samsvar med den tilstanden som ble beskrevet.

Du bør:

Kontakt selgeren
Ta kontakt med selgeren skriftlig og forklar situasjonen. Gi en detaljert beskrivelse av problemet med AirPods og be om en refusjon.

Blir ikke enige
Hvis selgeren nekter å refundere pengene dine, kan du vurdere å benytte deg av dine forbrukerrettigheter. Dette kan innebære å klage til Forbrukertilsynet for mekling. Du kan lese mer om klageprosedyren her: Forbrukertilsynet - Et enklere og tryggere samfunn for forbrukerne

Kontakt bruktvare-plattformen
Hvis selger nekter deg en refusjon av kjøpesummen, bør du få dette loggført hos plattformen dere handlet på. Du kan kontakte deres kundeservice for å gjøre det.

Håper dette var til hjelp!


Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 3.5.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål