Går det greit hvis man ikke trener i helgene hvis man gjør det hverdag?
Jente, 13
Har ikke trent så mye i venter ferien som ellers bitte litt nesten hver dag ,men ikke i dag og jeg får dårlig samvittighet nå får at jeg ikke har trent ordentlig og at jeg har spist så mye likevel. Går det greit hvis man ikke trener helgene hvis man gjør det hverdag
Hei!
Så flink du har vært som har trent litt hver dag i ferien! Du trenger ikke være redd for å miste treningsformen på bare to dager selv om du ikke har trent. Det er det vi gjør oftest som har noe å si for oss (altså hverdagen). Så du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for en dag uten trening! Og kroppen trenger mat selv om vi ikke trener.
Helsedirektoratet anbefaler at unge trener minst 3 ganger i uken, og at man ellers er aktiv en time hver dag. Så hvis du trener hver dag i hverdagen er dette veldig bra :)
Jeg legger ved noen artikler under som jeg tror er nyttige for deg å lese.
Hilsen fysioterapeuten, ung.no
Besvart: 26.2.2023
Oppdatert: 26.2.2023
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål

