Spørsmål og svar

Helthjem har ennå ikke levert pakken min.

Jente, 19

Hei, Helthjem har brukt over en uke på å levere en pakke fra Vestby til Oslo. Den skulle blitt levert sist fredag, men etter dette har den bare fortsatt og bli utsatt med en dag. Kundeservice er til null hjelp og ber meg bare vente lenger. Jeg har en venninne som bestilte akkurat samme vare, fra samme nettside, og med helthjem som leverandør og hun fikk pakken sin etter tre dager. Helthjem har mest sannsynlig mistet pakken min som har en verdi av kr 1700 ca, men dette var på rabbatert pris. For å få en lignende vare koster det nå 2100 kr. Hva gjør jeg får å få tilbake pengene mine/ersatte varen de har mistet. Evt. om de ikke har mistet pakken min, hva må jeg gjøre for at de faktisk skal sende pakken min til meg?

Svar

Hei.

Den som har sendt pakken og betalt frakten, inngår i et kontraktsforhold med HeltHjem.

Siden det er butikken som har inngått avtalen med HeltHjem, har de ansvar for å løse situasjonen ved å sende deg nye varer uten ekstra kostnader, dersom pakken ikke blir funnet.

Send en skriftlig klage til selgeren og oppgi en frist for å løse problemet. Du kan også legge til at dersom pakken ikke blir levert innen 7-14 dager, forventer du en omlevering – det vil si en ny pakke med de samme varene, sendt uten noen ekstra kostnader for deg.

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 26.1.2024

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål